fredag 14. desember 2012

Ikea oppgave

For noen uker tilbake holdt vi på med en ganske stor oppgave innen interiør. Oppgaven vår gikk ut på at vi skulle lage forslag til innredningen i en liten hybel. Man kunne kun bruke IKEA møbler og hadde et budsjett på 20 000 kr. Dette skulle dekke både innredning og eventuelt maling eller tapet til hybelen.

Ideen min var å ha jordfarger og en romantisk stil. Personen som skulle bo der var en kvinnelig student som også jobbet deltid på en restaurant og var derfor ikke så mye hjemme annet en når hun skulle legge seg og på kveldene. Derfor tenkte jeg at det bør være et sted hvor du skal kunne slappe av med en rolig atmosfære. Derfor vil jordfarger være fint i denne lille hybelen.

Har lagd ca 5 ideskisser og dette var resultatet jeg endte opp med:







I tillegg til dette lagde jeg en modell i samme målestokk. Alle tegningene er tegnet i målestokk 1:20
Under er et bilde av møbelkartet som vi måtte lage for å ha kontroll over budsjettet og holde oss til den bestemte summen. 
Møbelkartet lagde jeg i Illustrator.
Ble veldig fornøyd med sluttresultatet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar